نماز

نماز

نماز

نماز

  • ۰
  • ۰

نمازهاى ماه محرم

نمازهاى ماه محرم

 نمازهاى ماه محرم  
محرم ماه غصه و اندوه اهل بیت و ماه اقامه تعزیه و مجالس سوگ ، به خاطر بزرگداشت یاد اباعبداللّه الحسین علیه السلام و یارانش است . ماه آشنا شدن به روح مذهب و مرام حسین علیه السلام و پى بردن به دعوتهاى آموزنده قرآن و مکتب تشیع و تربیت روح ملت با روش و طریقت سرور آزادگان است . از امام رضا علیه السلام روایت است که چون ماه محرم داخل مى شد، کسى پدرم را خندان نمى دید.


1. نماز شب اول :
از رسول اکرم صل الله علیه و آله روایت شده است : کسى که در شب اول ماه محرم ، دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت بعد از حمد، یازده مرتبه سوره توحید را خوانده و آن روز را روزه بدارد، موجب امنیت است و گویا تمام سال بر کار نیک مداومت داشته است .
2. نماز روز اول :
از امام رضا علیه السلام منقول است که حضرت رسول صل الله علیه و آله روز اول ماه محرم ، دو رکعت نماز مى کرد و چون فارغ مى شد دستها را بلند مى کرد و این دعا را سه بار مى خواند:اللهم انت الا له القدیم و هذه سنة جدیدة فاسئلک فیها العصمة من الشیطان و القوة على هذه النفس الامارة بالسوء .
(بارالها تو خدایى ! قدیم و جاودانى و این سال ، سال نو است . از تو مى خواهم که از شیطان مصون بمانم و بر نفس اماره چیره گردم ).
3. نماز شب دهم :
این شب ، نمازهاى بسیار با فضیلتى دارد از آن جمله : چهار رکعت است و در هر رکعت بعد از حمد، پنجاه بار سوره اخلاص خوانده شود و پس از پایان نماز، هفتاد مرتبه بگوید: سبحان اللّه و الحمد لله و لا اله الا اللّه و اللّه اکبر و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم .
4. نماز دیگر شب دهم :
چهار رکعت است و در آخر شب خوانده مى شود. در هر رکعت بعد از حمد، آیة الکرسى ، توحید، فلق و ناس را ده مرتبه و بعد از سلام نیز صد مرتبه توحید را بخواند.
5. نماز دیگر شب دهم :
صد رکعت نماز است ؛ در هر رکعت ، یک مرتبه حمد و سه مرتبه توحید خوانده و بعد از نماز نیز ذکر خدا بسیار بگوید و صلوات بسیار بفرستد.

  • ۹۵/۰۳/۱۹
  • ghazal karimi

محرم

نماز محرم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی